Olimpiada Mistrza Sprzedaży

W tym szkoleniu, będziemy się skupiać na doradcy Klienta (sprzedawcy, opiekunie Klienta) jednym słowem osobie z pierwszej linii frontu. Wszystkie poruszone aspekty są z punktu widzenia doradcy.

OPIS PROBLEMU WYZWANIA

W dzisiejszym świecie, opartym na nowinkach technologicznych i błyskawicznym przepływie informacji, zbieranie informacji przez Klienta jest zakończone zanim pojawi się w sklepie lub punkcie aby dokonać transakcji. Często jest lepiej poinformowany o zaletach i wadach produktu/usługi niż sprzedawca – co to oznacza dla sprzedawcy?

Sprzedawca przestał być dostarczycielem informacji dla Klienta a stał się DORADCĄ KLIENTA, pomagającym mu wspólnie poszukać odpowiedzi, zrozumieć dane i zinterpretować fakty. Konsekwencją zmiany roli sprzedawcy jest fakt, iż wiele obecnych programów szkoleniowych sprzedawców jest zbyt mechaniczne, zmieniające ludzi w sprzedające roboty, recytujące napisane przez kogoś innego scenariusze.

Wyzwaniem jest stworzenie DORADCY „DOSKONAŁEGO” – który zmieni charakter pracy z algorytmicznej (zadania realizowane są wg zestawu ustalonych instrukcji gdzie podążając jedną jedyną ścieżką aż do końca znajdujemy rozwiązanie) w pracę heurystyczną, która jest przeciwieństwem algorytmiczności – nie istnieje żaden algorytm, musi eksperymentować z możliwościami i wymyślać nowatorskie rozwiązania – nie niszcząc przy tym „moralnego kręgosłupa doradcy”.

Działy sprzedaży na rynku B2B i B2C – sprzedaż stacjonarna jak również telemarketing. 

GRUPA DOCELOWA

CELE i EFEKTY SZKOLENIA
DOTYCZĄCE
WIEDZY

CEL: Przeprowadzenie uczestnika przez wszystkie etapy sprzedaży (ścieżka sprzedażowa) w sposób nowatorski w połączeniu z „rywalizacją” sportową

EFEKTY: Uczestnik pozna: wszystkie etapy ścieżki sprzedażowej, komunikację werbalną i niewerbalną, charakterystykę Klienta, cechy DORADCY „DOSKONAŁEGO”, savoir-vivre każdego etapu, techniki aktywnego słuchania (odzwierciedlanie, parafraza, precyzowanie, podsumowanie, zadawanie pytań), model sprzedażowy kiedyś a obecnie, prezentacje produktu wg CZK, piramidę rozwoju osobistego, techniki radzenia sobie z obiekcjami Klienta, techniki finalizacji sprzedaży, elementy pożegnania

CEL: Indywidualny, efektywny sposób sprzedaży dostosowany do Klienta

EFEKTY: Uczestnik będzie potrafił: płynnie przechodzić pomiędzy etapami sprzedażowymi wykorzystując swoje mocne strony jak DORADCA; świadomie rozpoznawać typ Klienta aby dostosować do Niego formę przekazu i odpowiednie techniki sprzedaży; pokonywać obiekcję Klienta; finalizować spotkania sprzedażowe, stosować zasadę savoir-vivre w sprzedaży.

CELE i EFEKTY SZKOLENIA
DOTYCZĄCE UMIEJETNOŚCI

KORZYŚCI
Z UDZIAŁU
W SZKOLENIU

  • Uczestnik w sposób świadomy będzie prowadził rozmowy handlowe, płynnie przechodząc z każdego etapu procesu sprzedażowego do kolejnego;
  • Uczestnik będzie potrafił finalizować proces sprzedażowy i pokonywać obiekcje Klienta (będzie potrafił je nazwać)
  • Uczestnik będzie potrafił prezentować usługę lub produkt w sposób oryginalny – wypracowany przez siebie – dzięki czemu Jego efektywność znacznie wzrośnie 
  • Uczestnik będzie potrafił zastosować w praktyce zasady savoir-vivre sprzedażowego – budując w świadomości Klienta pozytywną markę firmy i siebie jako zaufanego partnera biznesowego
  • Uczestnik będzie potrafił dosprzedawać produkty podczas transakcji głównej jak również nawiązywać kontakt posprzedażny – zgodnie ze strategiami wywierania wpływu wg Roberta Cialdiniego

Oferta

Szkolenie składa się z 5 samodzielnych modułów.

Moduły możesz dowolnie łączyć, wybierając te aspekty, na których Ci najbardziej zależy, lub możesz zamówić szkolenie całościowe.

„Otwarcie igrzysk”

  • Elementy prezentacji. Co jest ważne i na co zwracamy szczególną uwagę?
  • Co mówimy, jak mówimy i w jaką formę, ubieramy to co mówimy?
  • Z jakiej strefy dystansu „startujemy” i dlaczego?
  • „Sztafeta” 4 x 20 – co to takiego?
  • Do kogo mówimy… ?
  • Idealny MISTRZ SPRZEDAŻY – kto to taki?

PODCHODY” inaczej badanie potrzeb i informacji.

  • Po co pytać i Jak pytać?
  • Jak pytali nasi „przodkowie” a jak pytamy „MY”?
  • Jak słuchać ? Czy jak słyszeć?
  • Techniki pytania i słuchania?
  • Praktyki MISTRZÓW

„SHOW” – czyli prezentacja.

  • Co pomogą nam a co przeszkadza w super „SHOW”
  • Dlaczego ludzie kupują? i dlaczego mają to zrobić od nas?
  • Najkrótsza prezentacja na „Świecie”
  • CZK – co to takiego i czy nie jest przereklamowane?

KOMPROMIS… czyli pokonywanie obiekcji.

  • Radzić sobie z obiekcjami „sędziów” … Klientów?
  • Jak zamieniać obiekcje w pytania i dlaczego?
  • Co jest lepsze – sukces czy porażka?
  • Jak interpretować oceny „sędziów”?

„Ceremonia zamknięcia”… czyli finalizacja i pożegnanie.

  • Finalizować sprzedaż czyli jak mieć dobry finisz
  • Usłyszeć decyzje o naszym zwycięstwie
  • Poznamy techniki – wygrywania
  • Cross selling vs upselling… kto wygra?

Masz pomysł na nowe tematy szkoleń?

Planujesz zorganizować szkolenie wewnętrzne w Twojej firmie?