Olimpiada Managera

W tym szkoleniu będziemy się skupiać na managerze, kierowniku, liderze zespołu. Czyli osobie zarządzającej zespołem lub mającej taką pracę rozpocząć. Wszystkie poruszone aspekt są omawiany z punktu widzenia Managera.

OPIS PROBLEMU WYZWANIA

Zmienianie ludzi i ich nawyków jest domeną przywódców. Manager może być przywódcą, ale nie musi nim być. Różnica miedzy jednym a drugim polega na tym, iż Manager dobrze wykonuje swoje działania, natomiast przywódca wykonuje dobre działania. Ten pierwszy doskonali posiadane narzędzia kierowania ludźmi, ten drugi modyfikuje narzędzia w zależności od sytuacji. Owa modyfikacja jest konieczna, ponieważ świat zmienia się znacznie szybciej niż schematy myślenia. Menadżerowie uczą się, pogłębiając wiedzę w ramach istniejącego schematu myślenia. Przywódcy zmieniają stare i wprowadzają nowe schematy myślenia.

Niezależnie od okoliczności dobry manager powinien potrafić inspirować i motywować swoich ludzi do osiągania jak najlepszych wyników, a także do podejmowania działań, dostosowanych do zmieniającej się sytuacji. Ta umiejętność nabiera jeszcze większego znaczenia w trudnym dla firmy okresie. Podobnie zresztą, jak zdolność przewidywania i oceniania ryzyka. Manager, który reaguje adekwatnie do sytuacji i nie boi się konsekwencji (ale jesteś ich świadomy), to ten za którym chętniej pracownicy będą podążać w wyznaczonym przez Niego kierunku.

Wyzwaniem jest stworzenie MANAGERA – PRZYWÓDCY doskonałego. Potrafiącego wykorzystać swoje mocne strony i talenty zespołu do pracy w pełnej synergii. Siłą zespołu jest jego CAŁOŚĆ a siłą MANAGERA jest odpowiednie pokierowanie tą „JEDNOŚCIĄ” w założonym kierunku, w odpowiednim czasie i z zachowaniem zasad savoir-vivre zarządzania.

Model powszechnego przywództwa zakłada, iż firma potrzebuje na każdym szczeblu ludzi z odwagą i umiejętnościami przyjęcia roli lidera, niezależnie od tego, czy są do tej funkcji formalnie desygnowani.

Szeroko rozumiana kadra managerska.

GRUPA DOCELOWA

CELE i EFEKTY SZKOLENIA
DOTYCZĄCE
WIEDZY

CEL: Przekazanie uczestnikowi niezbędnej wiedzy, która pozwoli mu sprawnie i efektywnie zarządzać swoim zespołem.

EFEKTY: Uczestnik pozna: jak budować partnerskie relacje przez świadomą komunikację; różne stylami zarządzania, pozna sposoby komunikacji uzależnione od „generacji” współpracowników w zespole; swoje mocne strony jako MANAGER; jak precyzyjnie określić cele jak również je rozliczyć; jak delegować cele na zespół; jak zmotywować zespół i ochronić poszczególne jednostki przed wypaleniem zawodowym; jak zarządzać zmianą umiejętnie i z korzyścią dla wszystkich, zasadę savoir-vivre w zarządzaniu.

CEL: Indywidualny, wypracowanie efektywnego sposób zarządzania dostosowanego do swoich umiejętności i do zespołu, którym ma zarządzać lub już to czyni.

EFEKTY: Uczestnik będzie potrafił: budować partnerskie relacje przez świadomą komunikację; płynnie przechodzić pomiędzy różnymi stylami zarządzania, pozna sposoby komunikacji uzależnione od „generacji” współpracowników w zespole; wykorzysta swoje mocne strony jak MANAGER; świadomie i precyzyjnie określi cele jak również je rozliczy – będzie potrafił delegować je na zespół; zmotywuje zespół i ochroni poszczególne jednostki przed wypaleniem zawodowym; zarządzi zmianą umiejętnie i z korzyścią dla wszystkich, pozna zasadę savoir-vivre w zarządzaniu.

CELE i EFEKTY SZKOLENIA
DOTYCZĄCE
UMIEJETNOŚCI

KORZYŚCI
Z UDZIAŁU
W SZKOLENIU

  • Uczestnik będzie wiedział co różni managera od przywódcy i jak stać się przywódcą za którym zespół będzie chciał podążać
  • Uczestnik będzie wiedział jak skutecznie zbudować zespół i efektywnie się z nim komunikować aby osiągnąć założone cele (FRIS®)
  • Uczestnik będzie płynnie zarządzał poznanymi stylami i dopasowywał je do danej sytuacji
  • Uczestnik pozna metody zarządzania daną „generacją” pracowników aby zespół pracował efektywnie i skutecznie
  • Uczestnik znajdzie się w sytuacji zarządzania realną zmianą lub konfliktem
  • Uczestnik stworzy skuteczny system motywacyjny dla swojego zespołu
  • Uczestnik nabierze pewności siebie w relacjach z zespołem

Poznaj techniki oraz narzędzia wykorzystywane przez nowoczesnych i najbardziej skutecznych managerów, które pozwolą Ci realizować zarówno cele zawodowe jak i osobiste.

Oferta

Szkolenie składa się z samodzielnych modułów – dopasowanych do potrzeb Klienta.

Moduły możesz dowolnie łączyć, wybierając te aspekty, na których Ci najbardziej zależy, lub możesz zamówić szkolenie całościowe. Każdy moduł występuje w formule online lub stacjonarnej. Oto przykładowe moduły.

Przywództwo a delegowanie

  • Wyzwanie roli Lidera
  • Funkcje Lidera
  • Przywództwo sytuacyjne
  • Delegowanie – jak robić to skutecznie?

Efektywny Feedback

  • Zasady savoir-vivre w udzieleniu feedback
  • Jaki feedback do kogo?
  •  „Ucho” von Thuna – co to takiego?
  • Fundamenty skutecznego feedbacku
  • Zasady przyjmowania feedbacku

Motywowanie i zaangażowanie

  • Motywowanie vs manipulowanie
  • Kogo jak motywować?
  • Jak ZDEMOTYWOWAĆ ludzi?

Zarządzanie zmianą

  • Zmiana – ok vs stres
  • Jak komunikować zmianę? – sposoby
  • Najczęściej popełniane błędy w komunikowaniu zmiany

Zarządzanie konfliktem

  • Fundamenty konfliktu
  •  Koło konfliktu Moore’a – czyli jak zrozumieć konflikt?
  • Komunikacja w ‚konflikcie”
  • Techniki radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych

Wywieranie wpływu – metody

  • Reguła wzajemności
  • Reguła zaangażowania i konsekwencji
  • Reguła społecznego dowodu słuszności
  • Reguła lubienia i sympatii
  • Reguła autorytetu
  • Reguła niedostępności

Czego potrzebujesz? – moduł szyty na miarę

Jeśli szukasz czegoś idealnie dopasowanego do Twoich potrzeb, interesują Cię poszczególne zagadnienia z powyższych przykładowych modułów, to możesz stworzyć własny moduł szkoleniowy! Zadzwoń lub napisz do mnie, jakie tematy chciałbyś poruszyć i przygotuję dla Ciebie indywidualny, personalizowany moduł szkoleniowy.

Masz pomysł na nowe tematy szkoleń?

Planujesz zorganizować szkolenie wewnętrzne w Twojej firmie?